צפה בהכלרץ ברשת

רשמית – השם החדש של חברת פייסבוק יהיה "META"

צוקרברג' הכריז באופן רשמי כי החברה תשנה את שמה ל-META זה הזמן שלנו למתג את עצמינו מחדש, אנחנו כבר לא רק פייסבוק

שמה של הרשת החברתית הגדולה בעולם לא תשתנה אין לכם מה לדאוג, שם החברה עצמה ל-META, כך לאחר 18 שנים ארוכות בהם פייסבוק היתה פייסבוק החליטו בחברה למתג את עצמם מחדש. מייסד ומנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, הודיעה ביום חמישי האחרון שהוחלט לשנות את שמה של החברה ל-META שתבטא יותר ותתאים את החזון בבניית מטאברס (MetaVerse). 

מה זה המטהוורס? 

דמיינו עולם בו האינטרנט קם לתחיה ואתם יכולים להיכנס אליו ולהסתובב בו פיזית. צוקרברג מתאר את זה בתור "סביבה וירטואלית". בקצרה אתם שמים את הסט שלכם של המציאות המדומה ונכנסים לעולם שלם ולא נגמר בו תוכלו לחוות אינטרקציות עם אנשים אחרים, להפגש, לדבר, לשחק, לעשות קניות ואולי אפילו ללמוד בכיתה וירטאולית, נשאיר לדמיון שלכם להריץ את האפשרויות הבלי נגמרות לבד. תקופת הקורונה הרתה לכל העולם שהרבה דברים ניתן לעשות מהבית, אך גם הרתה לנו שאנחנו לא מאה אחוז מוכנים לזה.

המטהוורס (Metaverse) עלול לשנות את כללי המשחק בכל הקשור בעשיית דברים מהבית. העלות לערכת מציאות מדומה של פייסבוק כיום עומדת על כ-300 דולר כך שהיא לא נמצאת ברשימת הדברים שנגישים לכל אדם. במיוחד כאשר במדינות רבות 500 דולר היא משכורת חודשית כך שהמכשיר לא יהיה בדיוק במרחק נגיעה לכלל האוכלוסיה במדינות אלו. המטרה של צוקרברג ממשיכה להיות לחבר בין אנשים, כיום משתמשים בפייסבוק כ-3.6 מיליארד אנשים והמטרה של מטה וורס להגיעה אף ליותר אנשים כך שככל הנראה המחירים ירדו משמעותית בעתיד.

ההשקעה הגדולה בפלטפורמת פייסבוק תופסק?

ככל הנראה שלא, רוב הרווחים של חברת מטה עדיין מגיעה מהרשת החברתית, אבל ככל הנראה המצב ישתנה עם השנים. צוקרברג מאמין שהמטהורס הוא העתיד ורוב המאמצים בשנים הקורוב כנראה ילכו לבניה ופיתוח של הפלטפורמה שאמורה לשנות אמ המשחק. 

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button